Tuesday, August 5, 2008

:: Ibu...Aku Menantimu Di Sana ::


Bulan ini,sudah hmpir 9 bulan aku dikandung ibu dan dibwa ke sana ke mari.rasa yer, sudh tdk sbr lg untuk aku keluar melihat dunia. aku sering mendengar cerita ibu tentang keindahan dunia. betapa cantik nyer alam ciptaan Tuhan ini. dan yg paling aku nantikan ialah menatap wajah ibuku. ahh!!!sebulan ini bagaikan setahun rasanya bagiku..

IBU yg mgandungkan aku dgn ssh pyh selama 9bln. apabila ibu mdkpku, terasa aman jiwa ini. aku bhenti menagis.aku bgtu selesa drp ngs. aku bgitu selesa berada di dlm dkapan ibu.

Aku memerhati sekeliling. ayah..di mn ayah?????aku ingin menatap wjh ayah. tp ayah tiada..ibu sebalikya mberikan aku kpd wanita lain. aku xtau sape wanita itu..aku mngs kmbali. lantas wanita itu myuapkan aku ngan sbotol susu n aku hisap semahu2 yer..xlm kemudian,aku mliht ibu bsiap2..ibu. ..ibu mahu ke mn?????ibu xmjwb ptnyaanku sebalik yer blalu kuar dr blk itu bsama wanita yg sdg mdukungku..

aku mjd pelik,knp ibu xmahu mgendong aku??bknkah kau ni ank yer???sblm aku mnunggu untuk mntp wjhmu ibu..knp tiba2 ibu bsikp dingin thdpku????kemudian, ibu dan wanita itu menaiki sebuah kete.ibu memelukku erat, mata nya tepat memndg ke wjhku..mataku n mata ibu btentangan.. terasa bgtu bhgia apabila dpt mntp wjhmu ibu..

aku mliht sekeliling.GELAP! !ada bln di ats sna n di sekeliling yer bkelip-kelipan jutaan butir bintng.alangkah indh yer dunia ini.mungkin inilah yg ibu ktakan sbgai mlm.sdg aku mgelamun, tiba2 kete yg kau naiki bsama ibu bhenti di sebuah tmn pmainan knk2.wanita itu kemudian yer mgambil aku dr pangkuan ibu.aku kmbali mngs..ntah mgpa aku bnr2 xselesa ngan wanita itu.aku memndg wjh ibu ngan tgsan n teriakknku!namun, ibu hnya mlihat aku ngan pndngan sayu..kemudian, dia bpaling ke arh lain..wanita itu mbawa aku pergi,lanyts aku diltkkan di ats tnh rumput,bsebelahan ngan tong smpah yg hapak bau yer.

aku mngs n mjerit!!!knp kau dltkkan di sni??aku mahu kmbali ke pgkuan ibuku!!mn ibuku??????ibu,,aku tkt!!aku mjrt sepuas2 ati,nmun tgsn aku itu sia2.ibu n wanita itu tlh mninggalkan aku seorg diri..

ibu!!knp ibu tglkan aku di sni??di sni bkanlah tpt seorang bayi spt ku!!bknkah aku ptt dibelai n dimndikan??lalu diberikan pakaian tuk mnutup tbuhku ini??

semut2 merh yg bisa bkeliaran itu mula merayapi tbuhku.seekor drp yer mggt tbuhku yg msh dipnuhi drh!!aduh!!ibu. .skt ibu!SAKIT!!aku trus meraung apabila semut2 itu mggt tali pusatku..kemudian, ia ggt pula bibirku.aduh, aku x tertahan lg!!aku cb mnepis semut2 merh yg mula myerang telinga,kaki, tgn n seluruh tbuhku..tp aku x bdaya!tgnku ni tlalu kcl n lmh aduhh..ibu!! !!!!aku mngs ksakitan,tp ibu x jg dtg mbwku pergi wk2 blalu, akhir yer aku mjd lesu sndiri.aku x punya sura lg tuk mngs n aku xbdaya lg tuk menepis semut yg semakin gns mggt tbuhku ini..aku jg xbminat lg tuk mliht kglpn mlm n bln yg terapung d langit!!ibu..aku sygkanmu!!aku xsbr2 tuk lahir ke dunia, semata2 tuk mntp wjhmu!!tp..ini yg kau lakukan pdku!!

langit beransur cerh,mtahari muncul n chya yer kian terik.aku xlgi mmpu tuk mhembuskan nfs lg!tekakku luka krana smlmn aku mngs memgl ibu..kini,aku bnr2 lmh!sisa nfsku hnya tgl di tenggorokku. telnigaku tiba2 tdgr suara2 manusia di sekelilingku. kemudian aku diangkat n dipeluk olh seseorg lalu mbw aku pergi dr situ.nmun, aku sdh x lg bsemngat tuk hidup.aku xlg mjerit n mngs.aku sdh xmau lg mlihat dunia ni!aku jg xmau lg mntp wjh ibuku!!

ibu,biarlah aku pergi, jika itu yg kau inginkan..hnya 1 yg ingin ku tnyakan pdmu ibu..xkah kau tkt kpd Tuhan yg mjdkan dirimu n diriku??xkah kau tahu,bhw ank adlh 1 kurniaan yg plg bsr dr Tuhan buat hamba Nya??aku bdoa, semoga Tuhan mgampuni segala dosa2mu ibu!!

aku tau, sebntar lg aku akn kmbali ke pangkuan Tuhan. aku akn btemu ngan 2 lg abgku yg pnh dibuang sebegini olh ibu.nnt, aku akn mdgr pula ksh2 sedih abg2ku yg senasib ngan diriku ini.

TERIMA KSIH IBU, KERNA MELAHIRKAN AKU!!TERIMA KSIH JUGA KERNA MBUANGKU!!TGGUUU. ..AKU AKN MNUNGGU IBU 'DI SANA' NNT"

Note : Sumber dari Mr. Payid



0 comments:

 
template by suckmylolly.com flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com