Tuesday, October 21, 2008

..::Bila Aku Sedang Bersedih::...

Bila aku sedang bersedih....
Aku akan berfikir kembali apa salah aku...
Biasanya aku akan menangis...(biasalah org ppn)...
Lepas solat aku berdoa semoga Allah permudahkan kehidupanku...
Aku berdoa semoga Allah beri aku kesabaran yg tggi...
Aku berdoa semoga Allah beri aku kekuatan menghadapi dugaan...
Semuanya yg baik2 aku minta...
Sambil berlinang air mata....aku berdoa dan berdoa...dan terus berdoa...
Tapi bila kengkadang tu aku rasa kenapa dia buat begitu padaku...
Apa salah aku padanya....Aku tiada jawapan...cuma...
Hati ini pernah terdetik....tapi masih aku menafikannya...
Selepas itu aku biasanya akan membaca surah Yasin & Ayat Kursi....
Kengkadang sambil nangis aku baca kedua2 surah ni...tatahan sggh...sayu..sedih..
Kenapa ye....org lelaki mudah berubah....
Kenapa harus org ppn yg tanggung kesedihan....
Kenapa mudah sangat kaum lelaki melafaskan kata cinta...maka
mudah pula mengkhianati cinta....
dimanakah keadilan....

Ya Allah....
aku hambamu yg lemah....
kau kuatkan hatiku....kau kuatkan semangatku...
Tapi aku tahu aku xsekuat itu ...
Bantulah aku ya Allah....bimbinglah aku kearahmu...
Murahkanlah rezekiku....
Sesungguhnya engkaulah tuhan yg maha pengasih & penyayang...
Aminnnnnnnnnnn~......



5 comments:

^PENGEDAR SHAKLEE PUTRAJAYA^ said...

muga lebih saba n tabah hadapi dugaan ek :kiss:

notty_gurl said...

thanks mel...akk tau akk xsekuat itu tpi akk ttp akan cuba juga.akk bkn mengharap harta yg menggunung, tpi cukuplah apa yg ada dan disertakan kasih & sayang.susah benar mencari keikhlasan, sukar juga mencari cinta yg sejati.

"jujus" said...

za...
i can feel what are you feel now...
aku pun cam ko...time aku sedih....aku menangis...tapi dalam ati aku...tetapkan...aku sayang diye kerana Allah, aku cinta diye kerana Allah, klau diye betol2 pegi tinggalkan aku...aku menangis dalam redha...cinta tak semestinya kita kena bersatu...

notty_gurl said...

btol tu zu...aku akui kata2 ko tu btol, tpi kenapa ppn juga yg jdi mangsa...kenapa?walau segala kasih & sayang kita curah utk diye, tapi mengapa masih berlaku curang dibelakang kita?adakan org ppn ni hanya utk dipermainkan?wallahua'lam...:(

"jujus" said...

just be ur self...cinta kepada manusia satu keperluan, bukan satu kemestian....
bercinta biar sederhana za....jgn terlalu mencintai..kang makan diri...

 
template by suckmylolly.com flower brushes by gvalkyrie.deviantart.com